Instagram is het afhaalplatform voor alle bedrijven die aan e-commerce beginnen. Instagram is de beste social media portal om de unieke kenmerken van uw producten te laten zien en Instagram’s nieuwe betaalfunctionaliteit stelt klanten in staat om direct vanaf hier te winkelen. Deze nieuwe functie heeft de manier waarop gebruikers op Instagram met elkaar omgaan veranderd. Zakelijke accounts gebruiken de laatste updates en functies om de verkoop en omzet te verhogen door klanten te betrekken.
Bedrijven kunnen het Instagram-platform en een groot aantal nieuwe gebruiksvriendelijke e-commerce functies op verschillende manieren gebruiken om de verkoop te verhogen en hun producten bij een breder publiek te promoten. Het is van cruciaal belang om te weten hoe je Instagram-aanhangers kunt kopen om het gewenste publiek te bereiken en je productpromoties via de applicatie te distribueren.

Hieronder vindt u verschillende tips over hoe u uw e-commerce bedrijf te promoten op Instagram.
Voeg een persoonlijk tintje toe aan Instagram
De meeste Instagram-gebruikers geven er de voorkeur aan om uw live video’s te gebruiken om met uw merk te communiceren. Het is altijd goed om met klanten te communiceren in plaats van alleen maar producten te verkopen. U kunt uw video’s en achter de schermen presenteren zodat de klant zich onderdeel van uw merk voelt, wat niet als een bedrijfsprofiel moet zijn, maar wel interessant voor klanten. Als je eenmaal met hen in contact komt, maakt het je merk sterker, instagram volgers kopen.
Betrokkenheid is de sleutel tot succes op Instagram
Je kunt niet zomaar naar je eten kijken of een verkooppraatje maken. De sleutel tot de strategie van Instagram voor bedrijven is betrokkenheid. Het is van cruciaal belang om rechtstreeks met uw klanten te communiceren via live video’s, enquêtes of verhalen of andere vormen van contact met klanten. U kunt opmerkingen over uw live berichten lezen op video om dichter bij de fans en klanten te komen. U kunt live vragen en antwoorden hosten.
Product Vitrine
Klanten waarderen het gebruik van het product en de demonstraties voordat ze het kopen. Het is belangrijk om het product aan de mensen te tonen. Zorg ervoor dat het product helderder en effectiever wordt gepresenteerd. Dit kan door gebruik te maken van de unieke illustraties of kleuren van uw berichten. U kunt een seizoensgebonden thema inzetten dat de nieuwsgierigheid van de klant opwekt voor de lancering van het nieuwe product.
Gids voor uw online winkel
Voordat u de interactie met klanten beëindigt, is het belangrijk om uw Instagram-aanhangers te begeleiden naar een andere actie voordat ze zich met het verhaal van een ander merk bezighouden. Leid het publiek naar uw online winkel om de verkoop en omzet te verhogen. U kunt ze naar uw e-commerce site sturen waar de producten worden vermeld en waar er een productbeschrijving is. Het verhoogt ook het verkeer naar uw website. U moet uw bedoelingen duidelijk uitleggen aan de klanten die u volgen. Zij voelen zich onderdeel van het succes en de geschiedenis van uw merk.
-
100 volgers€3.99
-
250 volgers€4.99
-
500 volgers€5.99
-
1200 volgers€8.49
-
2500 volgers€13.49
-
6000 volgers€24.99
-
12000 volgers€34.99
-
30000 volgers€83.99
Instagram Live
Als u nieuw bent op het gebied van video-opname of het maken van video-opnamen, is deze functie van Instagram Live voor u geschikt. Het is gratis en eenvoudig te maken. U kunt een evenement aanmaken voor de live sessie. Dit zal nieuwsgierigheid wekken bij fans en klanten.
Zo bouwt u relaties op met uw klanten en stimuleert u zo de online verkoop via Instagram.